środa, 10 maja 2017

Peadar O' Guilin - The Call. Wezwanie

Tytuł oryginału: The Call
Data wydania: 11.04.2017
Wydawnictwo: Czwarta Strona





Wyobraź sobie, że masz 3 minuty i 4 sekundy na ocalenie swojego życia. Wydaje się, że to niewiele, ale jeśli jesteś zdeterminowana/-y, żeby przetrwać, to możesz przetrwać. Jeśli jesteś silna i nie ulegasz pokusom, również możesz przetrwać.

Młodzież przebywa w szkole przetrwania aby nauczyć się jak przeżyć Wezwanie. Nie każdy wraca stamtąd żywy, a ci, którym się to uda, najczęściej wracają z jakąś skazą. Sidhe wzywa ich na 3 minuty. W świecie Sidhe jednak czas płynie inaczej i te 3 minuty trwają bardzo długo. Nie możesz zostać złapany, nie możesz dać im się dotknąć i nie możesz dać się zmanipulować. Inaczej zginiesz.

Szczerze mówiąc to nie nastawiałam się na zbyt wiele. A nawet wyobrażałam ją sobie inaczej. Nie czytałam o niej wcześniej, jedynie to co jest z tyłu na okładce, a jest tego niewiele i nie mówi zbyt dużo o fabule książki. Ale zostałam całkiem mile zaskoczona. Historia okazała się ciekawa i wciągająca, sam wątek tej szkoły, przeżycia i wezwań został fajnie przedstawiony. Co do samych bohaterów. Jest kilka osób, których polubiłam. Jest nawet para homoseksualna, a ja lubię wątki lgbt w książkach i zawsze miło mi się o tym czyta. Zdecydowanie to było wielkim plusem w tej powieści. Te dziewczyny były takie urocze. Ale... miłostki nie są tu na głównym planie. Właściwie to są bardzo odległym wątkiem. Autor postawił na akcję i przetrwanie co jest zdecydowanie na plus. Ileż można czytać o słodkich parach? Nawet to się może przejeść. Także jeśli miałabym podsumować, to tak by to wyglądało: The Call jest bardzo dobrą powieścią młodzieżową. Z jednej strony pokazuje jaki silny potrafi być człowiek, a z drugiej jak szybko można go zmanipulować. Do czego można się skłonić jeśli chce się przetrwać. Nawet ludzie poturbowani przez życie potrzebują kogoś, kto uświadomi im jak bardzo są ważni. Że nadal są warci kochania. Ktoś, kto wygląda inaczej niż reszta zasługuje na to by żyć i być szczęśliwym. Nie można nikogo skreślać. Każdy jest ważny, każde życie jest czegoś warte. - To właśnie wyczytałam z tej książki. Także jak najbardziej ją polecam.



Opis wydawcy:

Co byś zrobił mając tylko chwilę, żeby uratować swoje życie, a zegar już zaczął odliczanie?
Trzy minuty
Wszyscy nastolatkowie wiedzą, że pewnego dnia znajdą się w przerażającej krainie, do której zostaną Wezwani.
Dwie minuty
Na nieznanym terenie ruszą za nimi bezwzględni łowcy, którzy zrobią wszystko, by ich dopaść i zabić.
Minuta
A Nessa nie może biegać. Czy mimo poraż​enia nóg ma szansę na przeżycie, kiedy przyjdzie pora jej Wezwania?
Czas ucieka…

1 komentarz:

  1. Fascynuje mnie okładka. Miałam w rękach w księgarni ale odłożyłam na polke , teraz sama nie wiem czemu. Może przez to ze mam dystans i uraz do młodzieżówek ? Ale po tej recenzji myśle ze dam jej szanse. Masz piękny blog, żałuje ze dowiedziałam dopiero dziś :) obserwuje i zapraszam do mnie
    Pozdrawiam

    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Mój czytelniczy świat , Blogger